8 Temmuz 2009 Çarşamba

tüm üşengeçlere gelsin, çok pişmanım çok

Üşenmek. Hayatımda oldukça belirleyici rolü olan bir eylemdir maalesef. Zekama güvenirim, azmime güvenirim, inadıma güvenirim, ama bir yandan da arada durup kendime -yanımdakilere- derim ki ben büyük bir şey başaramayacağım hayatta, sırf bu üşengeçliğim yüzünden. Sabah erken kalkacağımı bilmek bile bazen başlı başına sıkıntı kaynağı olabilir benim için. Ama...
Zaten bir süredir yığılmakta olan şeylerin farkında olan ben, bir gün geldiğinde çok pişman olmaktan korktuğumu da anladım. Şansımı zorlayıp peşinden koşmadığım şeyleri bir kenara bıraktım, fırsatım varken yapmadıklarım için üzüleceğim bir gün. Güneş açtığında kendimi sokağa atıp evime 15 dakika mesafedeki parkta uzun yürüyüşler yapmadığım için, makinemi alıp kendimi sokaklara vurmadığım için, hep okusam diye aklımdan geçirdiğim kitapları okumadığım, izlemek istediğim filmleri izlemediğim, öğrenmek istediğim onca şeyi bir sıraya dizip bir yerinden başlamadığım için... Daha kim bilir neler için.
Kendine hedefler koymak iyi bir başlangıç olabilir mi acaba... Olabilir aslında. Sürekli kısa süreli deadline'larla çalıştığım bir işim var ve deadline kaçırmamak için elimden geleni yaparım, uyku bile uyumadan çalışmaya devam ettiğim olur. Tabii kontrol mekanizmasının üçüncü şahıslar tarafından sağlanması faktörünü de unutmamak gerek, insanın kendi denetçisi salt kendi olunca aman deyip geçebilir de. Tabii yalnızca deadline koymakla olmaz, insana boşu boşuna vakit öldüren şeylerden vazgeçmek gerek önce. Mesela bilgisayarı kapatmak bile bir başlangıç olabilir. Facebook, msn, deviant vb. siteleri amaçlarından sapmış bir biçimde tüm vaktimi harcamak için kullanmayı bırakmak da yerinde bir adım olabilir.
Dün gece Berlin'de gerçekleşen Shantel - Goran Bregoviç konserini Jesus'la izleyememiş olmanın verdiği üzüntüye de değinmeden geçmek istemem. Gelirken yanında getirmeyi unutmadığı ve beni ihya ettiği Bijelo Dugme, Kultur Shock ve Shantel şarkıları için de kendisine bir daha teşekkür etmiş olayım, bugünlerde üzerine çöken hüzne yakışır bir şarkı onun için gelsin, Bijelo Dugme-Ima neka tajna veza.

2 yorum:

hrabar dedi ki...

ima neka tajna veza
tajna veza za sve nas

"gizli bir bağ var
hepimiz için gizli bir bağ"

j.

daisy dedi ki...

boşuna sevmemişim ben bu şarkıyı...

İzleyiciler